Efsanevi bilim kurgu serisi Battlestar Galactica, yıllardır beklenen video oyunu uyarlamasına sonunda kavuşabilir. Yeni yapım “BSG: Scattered Hopes”, dizinin atmosferini oyun dünyasına taşımayı hedefliyor.
Ronald D. Moore’un yeniden hayata geçirdiği Battlestar Galactica, 2009’da ekranlara veda etti. Ancak bu kadar güçlü bir hikayeye ve hayran kitlesine rağmen, serinin özünü yansıtan bir oyun bugüne kadar ortaya çıkmadı. Çeşitli denemeler olsa da hiçbiri 2003 mini dizisinin ve 2004 dizisinin ruhunu yakalayamadı. İşte bu tablo, “Battlestar Galactica: Scattered Hopes” ile değişebilir.
Dotemu ve Alt Shift işbirliği

Oyunun yayıncısı Dotemu, resmi duyuru öncesinde basına erken sürümü deneme imkanı sundu. Geliştirici stüdyo ise daha önce “Crying Suns” ile tanınan Alt Shift. İlginç bir detay ise Crying Suns’ın aslında Battlestar Galactica’dan ilham almış olması. Bu da yeni oyuna aktarılan tutkunun güçlü bir işareti.
Deneme sürümü halen tamamlanmamış olsa da, oyun şimdiden “BSG’nin üç saatlik pilot bölümünün oyun formuna dönüşmüş hali” gibi hissettiriyor.
“Scattered Hopes”ta Caprica’nın yok oluşundan kaçan bir filo yönetiliyor. Tıpkı Crying Suns gibi roguelike yapıya sahip oyun, tekrar tekrar başarısız olmayı ve her denemede yeni bir yol bulmayı temel alıyor.
Her oyuna farklı kombinasyonlardan oluşan bir filo seçerek başlanıyor. Görev sırasında Cylon’lardan kaçarken, oyun sıra tabanlı ve gerçek zamanlı strateji unsurlarını harmanlıyor.
Karar anları ve gruplar arası çekişmeler

Bir sektöre adım atıldığında oyuncular; kaynak toplama, araştırma yapma ve filoyu onarma gibi görevlerle uğraşıyor. Ancak asıl ilgi çekici nokta, kolonilerden sağ kalanlar arasında gelişen gerilimler.
Örneğin, filodan malzeme çalan hırsızlarla karşılaşabiliyorsunuz. Bu noktada askeri personel, işçiler veya karanlık çıkar grupları arasında zorlayıcı seçimler yapmak gerekiyor. Her grubun sunduğu avantajlar olsa da, onların etkisini dengelemek büyük önem taşıyor.
Cylon’larla mücadele: Kaçmak ya da yok olmak
Cylon saldırıları başladığında işler kızışıyor. Savaşlar gerçek zamanlı işliyor fakat oyuncular taktiksel duraklama yapabiliyor. Amaç, düşmanı tamamen yok etmek değil, ışık hızına geçiş sistemi yeniden çalışana kadar dayanabilmek.
Yoğun çatışmalarda doğru hedeflere odaklanmak ve minimal hasarla çıkmak gerekiyor. Ancak Cylon’ların füzeleri ve nükleer saldırıları, savaş filolarını yönlendirmeyi kritik hale getiriyor.
Erken izlenimler
Henüz geliştirilme aşamasında olan “Scattered Hopes”, kriz yönetimi odaklı yapısıyla dikkat çekiyor. Çıkış tarihi yaklaşırken Alt Shift’in oyunu daha da dengeli ve derinleştirici bir hale getirmesi bekleniyor.